Financieel administratief medewerker
Inhoud van de opleiding
Het werk van een financieel administratief medewerker is heel divers. Je houdt het personeelsbestand bij, je zorgt ervoor dat de facturen juist worden ingeboekt en op tijd worden betaald. Maar het komt ook voor dat je aan de ba- lie klanten ontvangt en op de juiste manier te woord staat.
MVO Solutions biedt een leer-werktraject aan dat zes tot twaalf maanden in beslag neemt. In die periode volg je zowel theorie- als praktijklessen.
Samen met de begeleider wordt gekeken wat de kandidaat nodig heeft qua kennis en ervaring. De praktijklessen wor- den intern, bij een opdrachtgever, gevolgd. In de praktijk leert de kandidaat met werkelijke gegevens hoe het is om als financieel administratief medewerker aan de slag te zijn.
MVO Solutions garandeert een baan na afronding van de opleiding. En tijdens het leertraject behoudt de kandidaat zijn (eventuele) uitkering. Tevens begeleidt MVO Solutions de kandidaten bij het ontwikkelen en het leren benutten van de persoonlijke kwaliteiten, kennis en vaardigheden en de maatschappelijke en relationele mogelijkheden om te komen tot duurzame deelname aan het arbeidsproces.
Wanneer ben je geschikt als medewerker?
De kandidaat is geschikt voor een leer-werktraject als de kandidaat onder andere voldoet aan de volgende eigen- schappen:
– MBO+ of HBO werk- en denkniveau
– cijfermatig inzicht
– verantwoordelijkheidsgevoel
– basisvaardigheden taal, rekenen, omgaan met PC enbasisprogramma’s als Word en Exel
Contract na afronding
De opleiding duurt 6 maanden. Daarna krijgt de kandidaat, bij geschiktheid, een contract aangeboden van een half jaar of een jaar bij MVO Solutions. Vervolgens kunnen de werk- nemers gedetacheerd worden bij een werkgever in de regio.